تعریف VoIP

تعریف VoIP

VoIP مخفف مخفف عبارت Voice Over Internet Protector یا به عبارت دیگر انتقال صدا از طریق اینترنت است. این فناوری است که به شما امکان می دهد ارتباطات صوتی یا چندرسانه ای (به عنوان مثال فیلم) را از طریق اینترنت (IP) ارائه دهید.

 

اپراتورهای اصلی Voice over IP راه حل هایی را ارائه می دهند که از معماری شبکه های تلفنی سنتی کپی می شود ، در حالی که اپراتورهای نسل دوم یا سوم شبکه های بسته را برای پایگاه های کاربری خصوصی طراحی کرده اند ، تماس های رایگان ارائه می دهند ، یا کاملاً از معماری شبکه های تلفنی سنتی متمایز شده اند. . راه حل های IP بیش از IP اجازه تعامل پویا بین کاربران در 2 حوزه اینترنت را می دهد که کاربر بخواهد یک تماس برقرار کند. برای برقراری تماس از طریق IP ، کاربر به یک برنامه نرم افزاری تلفن SIP یا یک تلفن VoIP سخت افزاری نیاز دارد. از هر جایی به هر کسی ، شماره های VoIP و PSTN می توان تماس برقرار کرد.

 

شرکت هایی که سیستم VoIP را به جای یک مبدل تلفن سنتی با استفاده از شبکه کابل انتخاب می کنند از مزایای قابل توجهی مانند کاهش صورتحساب تلفنی ، بهبود تحرک و بهره وری و غیره استفاده می کنند. در سال 2008 ، 80٪ از خطوط تلفن جدید نصب شده در سطح بین المللی دارای خطوط IP بودند.

 

راه حل های VoIP برای مشاغل نیز شامل ویژگی های ارتباطات یکپارچه مانند کنفرانس وب ، اطلاعات مربوط به حضور ، نامه فکس و پست الکترونیکی ایمیل ، پیام رسانی فوری و موارد دیگر است. علاوه بر این ، برنامه های تلفن های هوشمند به کارمندان این امکان را می دهند تا کار خود را در هر کجای کشور انجام دهند. برنامه های تلفن همراه همچنین از Voice over IP برای برقراری و دریافت تماس از لپ تاپ کاربر استفاده می کنند ، دقیقاً مثل اینکه از افزونه حرفه ای خود استفاده می کنند.

کنید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *