Voice over IP (VoIP) چیست؟

Voice over IP (VoIP) چیست؟

Voice over IP ، کوتاه برای پروتکل Voice over Internet ، با نام VoIP نیز شناخته می شود.

 

Voice over IP به جای پخش شبکه های سنتی PSTN به پخش جریان صوتی از طریق شبکه های اینترنتی اشاره دارد. پروتکل اینترنت (IP) در ابتدا برای مدیریت شبکه های داده طراحی شده بود و پس از موفقیت آن ، پروتکل با مدیریت صوتی ، تبدیل و انتقال اطلاعات به یک بسته داده IP تنظیم شد. اکنون VoIP در بسیاری از تلفن های هوشمند ، رایانه ها و رایانه های لوحی موجود است.

 

صدا از طریق IP (VoIP) می تواند کارها را آسان تر کرده و خدماتی را ارائه دهد که اجرای آن با استفاده از شبکه سنتی PSTN دشوار یا گران باشد:

 

بیش از یک تماس تلفنی می تواند در همان خط تلفن باند پهن منتقل شود. از این طریق ، صدا از طریق IP می تواند بدون نیاز به خطوط تلفن سخت افزاری اضافی ، اضافه کردن خطوط تلفن به شرکت را تسهیل کند.

ویژگی هایی که معمولاً توسط شرکتهای مخابراتی صورت می گیرد ، از جمله ارسال تماس ، شناسه تماس گیرنده یا شماره گیری خودکار ، با صدا از طریق فناوری IP ساده است.

ارتباطات یکپارچه با فن آوری VoIP امن است زیرا امکان ادغام با سایر سرویس های موجود در اینترنت مانند گپ تصویری ، پیام فوری و غیره را فراهم می آورد.

این ، و بسیاری از مزایای دیگر VoIP ، باعث می شود شرکت ها سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP را با سرعتی شگفت آور به تصویب برسانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *